Who lives in a Tree?

 Who lives in a tree? 

Students learned that different animals and bugs in a tree. Students wrote and drew what lives in a tree. Ask your child what lives in a tree? 

Students also learned the difference between- deciduous trees and evergreen tress- deciduous trees- their leaves fall off and evergreen trees the leaves stay on. Try to find these two different trees around your house or neighborhood. 

Teaching Strategies GOLD 

 8. Listens to and understands increasingly complex language

11. Demonstrates positive approaches to learning


¿Quién vive en un árbol?

Los estudiantes aprendieron que hay diferentes animales e insectos en un árbol. Los estudiantes escribieron y dibujaron lo que vive en un árbol. Pregúntele a su hijo qué vive en un árbol.

Los estudiantes también aprendieron la diferencia entre - árboles de hoja caduca y árboles de hoja perenne - árboles de hoja caduca - sus hojas se caen y los árboles de hoja perenne donde las hojas permanecen. Trate de encontrar estos dos árboles diferentes alrededor de su casa o vecindario.

Estrategias de enseñanza ORO

8. Escucha y comprende un lenguaje cada vez más complejo.

11. Demuestra enfoques positivos para el aprendizaje.






Roll a Dice Game 

Students were to roll the dice and then count out that amount of corn/ leaves. Then after 5 minutes of rolling the dice, students counted how many items they had in their pile. Students then found out which friend had the most and which friend had the least. 

Teaching Strategies GOLD 

20. Uses number concepts and operations

3. Participates cooperatively and constructively in group situations


Tira un juego de dados

Los estudiantes debían lanzar los dados y luego contar esa cantidad de maíz / hojas. Luego, después de 5 minutos de tirar los dados, los estudiantes contaron cuántos artículos tenían en su pila. Luego, los estudiantes descubrieron qué amigo tenía más y qué amigo tenía menos.

Estrategias de enseñanza ORO

20. Utiliza conceptos y operaciones numéricas

3. Participa de manera cooperativa y constructiva en situaciones grupales



Rhyme Time 

Students came up with some rhyming words. Practice rhyming words at home. 

Teaching Strategies GOLD 

15. Demonstrates phonological awareness

Tiempo de rima

A los estudiantes se les ocurrieron algunas palabras que riman. Practica palabras que riman en casa.

Estrategias de enseñanza ORO

15. Demuestra conciencia fonológica




Tree Finger Painting 

Miss Kirby painted their hands and arm as the branch and trunk. Then students used their fingers to make the leaves. 

Teaching Strategies GOLD 

7. Demonstrates fine-motor strength and coordination

14. Uses symbols and images to represent something not present


Pintura de dedos de árbol

La señorita Kirby pintó sus manos y brazos como la rama y el tronco. Luego, los estudiantes usaron sus dedos para hacer las hojas.

Estrategias de enseñanza ORO

7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación.

14. Utiliza símbolos e imágenes para representar algo que no está presente.






Leaf Game 

Students played a leaf board game. They were to roll the dice and move their marker to that color of leaf. Board games are great for teaching patience (waiting turns) and color matching. 

Teaching Strategies GOLD 

2. Establishes and sustains positive relationships

11. Demonstrates positive approaches to learning

22. Compares and measures


Juego de hojas

Los estudiantes jugaron un juego de mesa de hojas. Debían tirar los dados y mover su marcador a ese color de hoja. Los juegos de mesa son excelentes para enseñar a tener paciencia (esperar turnos) y combinar colores.

Estrategias de enseñanza ORO

2. Establece y mantiene relaciones positivas

11. Demuestra enfoques positivos para el aprendizaje.

22. Compara y mide 





Handwriting 

Students have now learned the shapes- triangle, diamond (rhombus), circle, square, and rectangle. Try to find these shapes around your house. Students were to trace these shapes. We will be starting letters very soon!!! 

Teaching Strategies GOLD 

19. Demonstrates emergent writing skills

Escritura

Los estudiantes ahora han aprendido las formas: triángulo, diamante (rombo), círculo, cuadrado y rectángulo. Trate de encontrar estas formas en su casa. Los estudiantes debían trazar estas formas. ¡¡¡Empezaremos letras muy pronto !!!

Estrategias de enseñanza ORO

19. Demuestra habilidades emergentes de escritura.


Fire Drill

Preschool students have been practicing what to do when there is a fire drill. Students need to be safe with their bodies when getting out of the building, Students practiced lining up on the dots and following Miss Kirby out of the room. Make a game plan and practice what to do if there would be a fire at your house. 



Comments

Popular posts from this blog

Gingerbread Man

Happy Halloween!!!

Sign Project Week 2