Clothing Project- Week 2

 Letter Cc 

Students learned how to write and say the sound of the letter Cc. Try to find the letter Cc around your house. 

Teaching Strategies Gold

16. Demonstrates knowledge of the alphabet


Color- White and Number- Zero 

Try to find those things around your house. 


Letra Cc

Los estudiantes aprendieron a escribir y pronunciar el sonido de la letra Cc. Trate de encontrar la letra Cc en su casa.

Estrategias de enseñanza Gold

16. Demuestra conocimiento del alfabeto.

Color: blanco y número: cero

Trate de encontrar esas cosas en su casa.



Center Time 

The Mitten 

Mrs. Jarecki read the book The Mitten and then students had to tell her what animals went inside the mittens. 

Center 1- Students drew something that went inside her mitten. 

Center 2- Rhyming Mittens- Students were to give a thumbs up or a thumbs down when they hear  words that sounded the same. 

Teaching Strategies Gold

15. Demonstrates phonological awareness

10. Uses appropriate conversational and other communication skills


Hora del centro

La manopla

La Sra. Jarecki leyó el libro The Mitten y luego los estudiantes tuvieron que decirle qué animales iban dentro de los mitones.

Centro 1- Los estudiantes dibujaron algo que fue dentro de su manopla.

Centro 2- Mitones que riman- Los estudiantes deben dar un pulgar hacia arriba o hacia abajo cuando escuchan palabras que sonaban igual.

Estrategias de enseñanza Gold

15. Demuestra conciencia fonológica

10. Utiliza habilidades apropiadas de conversación y comunicación.





The Paper Bag Princess 

Center 1- Students designed their own paper bag outfit just like in our story- Clothes are very important to keep us warm! 

Center 2- Students were to write a letter to a friend in the classroom. We are working on being Super Friends to each other. 

Teaching Strategies Gold

3. Participates cooperatively and constructively in group situations

2. Establishes and sustains positive relationships

7. Demonstrates fine-motor strength and coordination

La princesa bolsa de papel

Centro 1- Los estudiantes diseñaron su propio traje de bolsa de papel como en nuestra historia. ¡La ropa es muy importante para mantenernos calientes!

Centro 2- Los estudiantes debían escribir una carta a un amigo en el salón de clases. Estamos trabajando para ser súper amigos entre nosotros.

Estrategias de enseñanza Gold

3. Participa de manera cooperativa y constructiva en situaciones grupales

2. Establece y mantiene relaciones positivas

7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación.





Goldilocks and the 3 Bears 

Students were to sequence the story in the correct order rom start to finish. Try sequencing a story at home. 

Teaching Strategies Gold

12. Remembers and connects experiences

Ricitos de oro y los 3 osos

Los estudiantes debían secuenciar la historia en el orden correcto de principio a fin. Intente secuenciar una historia en casa.

Estrategias de enseñanza Gold

12. Recuerda y conecta experiencias


Little Red Riding Hood 

Center 1- Students Maid the game Old Maid 

Center 2-Clothes have different colors- Students were to paint their own shirt on the paper. 

Teaching Strategies Gold 

33. Explores the visual arts

11. Demonstrates positive approaches to learning

3. Participates cooperatively and constructively in group situations

Caperucita Roja

Centro 1- Estudiantes Maid the game Old Maid

Centro 2-La ropa tiene diferentes colores- Los estudiantes debían pintar su propia camisa en el papel.

Estrategias de enseñanza Gold

33. Explora las artes visuales

11. Demuestra enfoques positivos para el aprendizaje.

3. Participa de manera cooperativa y constructiva en situaciones grupales









Comments

Popular posts from this blog

Gingerbread Man

Happy Halloween!!!

Sign Project Week 2