Clothing Project- Week 2
Letter Cc
Students learned how to write and say the sound of the letter Cc. Try to find the letter Cc around your house.
Teaching Strategies Gold
16. Demonstrates knowledge of the alphabet
Color- White and Number- Zero
Try to find those things around your house.
Letra Cc
Los estudiantes aprendieron a escribir y pronunciar el sonido de la letra Cc. Trate de encontrar la letra Cc en su casa.
Estrategias de enseñanza Gold
16. Demuestra conocimiento del alfabeto.
Color: blanco y número: cero
Trate de encontrar esas cosas en su casa.
Center Time
The Mitten
Mrs. Jarecki read the book The Mitten and then students had to tell her what animals went inside the mittens.
Center 1- Students drew something that went inside her mitten.
Center 2- Rhyming Mittens- Students were to give a thumbs up or a thumbs down when they hear words that sounded the same.
Teaching Strategies Gold
15. Demonstrates phonological awareness
10. Uses appropriate conversational and other communication skills
Hora del centro
La manopla
La Sra. Jarecki leyó el libro The Mitten y luego los estudiantes tuvieron que decirle qué animales iban dentro de los mitones.
Centro 1- Los estudiantes dibujaron algo que fue dentro de su manopla.
Centro 2- Mitones que riman- Los estudiantes deben dar un pulgar hacia arriba o hacia abajo cuando escuchan palabras que sonaban igual.
Estrategias de enseñanza Gold
15. Demuestra conciencia fonológica
10. Utiliza habilidades apropiadas de conversación y comunicación.
The Paper Bag Princess
Center 1- Students designed their own paper bag outfit just like in our story- Clothes are very important to keep us warm!
Center 2- Students were to write a letter to a friend in the classroom. We are working on being Super Friends to each other.
Teaching Strategies Gold
3. Participates cooperatively and constructively in group situations
2. Establishes and sustains positive relationships
7. Demonstrates fine-motor strength and coordination
La princesa bolsa de papel
Centro 1- Los estudiantes diseñaron su propio traje de bolsa de papel como en nuestra historia. ¡La ropa es muy importante para mantenernos calientes!
Centro 2- Los estudiantes debían escribir una carta a un amigo en el salón de clases. Estamos trabajando para ser súper amigos entre nosotros.
Estrategias de enseñanza Gold
3. Participa de manera cooperativa y constructiva en situaciones grupales
2. Establece y mantiene relaciones positivas
7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación.
Goldilocks and the 3 Bears
Students were to sequence the story in the correct order rom start to finish. Try sequencing a story at home.
Teaching Strategies Gold
12. Remembers and connects experiences
Ricitos de oro y los 3 osos
Los estudiantes debían secuenciar la historia en el orden correcto de principio a fin. Intente secuenciar una historia en casa.
Estrategias de enseñanza Gold
12. Recuerda y conecta experiencias
Little Red Riding Hood
Center 1- Students Maid the game Old Maid
Center 2-Clothes have different colors- Students were to paint their own shirt on the paper.
Teaching Strategies Gold
33. Explores the visual arts
11. Demonstrates positive approaches to learning
3. Participates cooperatively and constructively in group situations
Caperucita Roja
Centro 1- Estudiantes Maid the game Old Maid
Centro 2-La ropa tiene diferentes colores- Los estudiantes debían pintar su propia camisa en el papel.
Estrategias de enseñanza Gold
33. Explora las artes visuales
11. Demuestra enfoques positivos para el aprendizaje.
3. Participa de manera cooperativa y constructiva en situaciones grupales
Comments
Post a Comment