Nursery Rhymes
Happy Birthday!
Happy Birthday to this friends! We love you both!
¡Feliz cumpleaños!
¡Feliz cumpleaños a este amigo! ¡Te amamos!
Letter Pp and Number 5
Students are working on recognizing and writing the letter Pp. Students are also learning to recognize and count to the number 5.
Letra Pp y Número 5
Los estudiantes están trabajando en reconocer y escribir la letra Pp. Los estudiantes también están aprendiendo a reconocer y contar hasta el número 5.
1,2,3 Buckle My Shoe
Students were to match the rhyme with the numbers. One group were to repeat the rhyme, another group was to put the 2 numbers with the rhyming words, and another group was suppose to find both number and the rhyme.
Teaching Strategies Gold
15. Demonstrates phonological awareness a. Notices and discriminates rhyme
20. Uses number concepts and operations a. Counts b. Quantifies c. Connects numerals with their quantities
1,2,3 abrocha mi zapato
Los estudiantes debían hacer coincidir la rima con los números. Un grupo debía repetir la rima, otro grupo debía poner los 2 números con las palabras que riman, y se suponía que otro grupo debía encontrar tanto el número como la rima.
Estrategias de enseñanza Gold
15. Demuestra conciencia fonológica a. Nota y discrimina la rima
20. Usa conceptos y operaciones numéricas a. Cuenta b. Cuantifica c. Conecta números con sus cantidades
Humpty Dumpty
Students were to work together on building a wall so Humpty would not fall and break.
Teaching Strategies Gold
3. Participates cooperatively and constructively in group situations a. Balances needs and rights of self and others b. Solves social problems
Humpty Dumpty
Los estudiantes debían trabajar juntos en la construcción de una pared para que Humpty no se cayera y se rompiera.
Estrategias de enseñanza Gold
3. Participa de manera cooperativa y constructiva en situaciones grupales a. Equilibra las necesidades y los derechos propios y ajenos b. Resuelve problemas sociales
Mary Wore a Red Dress
Students were to draw their body and the clothes they would on Thursday. This is great review on Mat Man and how to draw their bodies.
Teaching Strategies Gold
7. Demonstrates fine-motor strength and coordination a. Uses fingers and hands b. Uses writing and drawing tools
María llevaba un vestido rojo
Los estudiantes debían dibujar su cuerpo y la ropa que harían el jueves. Esta es una gran reseña sobre Mat Man y cómo dibujar sus cuerpos.
Estrategias de enseñanza Gold
7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación a. Usa los dedos y las manos b. Utiliza herramientas de escritura y dibujo.
Review of the Rules
Students reviewed the routines and rules of the since we had a relaxing Christmas Break. Even the teachers are reviewing :)
Revisión de las reglas
Los estudiantes repasaron las rutinas y reglas del ya que tuvimos unas relajantes vacaciones de Navidad. Incluso los profesores están revisando :)
Comments
Post a Comment