Nursery Rhymes

 Happy Birthday! 

Happy Birthday to this friends! We love you both! 

¡Feliz cumpleaños!

¡Feliz cumpleaños a este amigo! ¡Te amamos!


 








Letter Pp and Number 5 

Students are working on recognizing and writing the letter Pp. Students are also learning to recognize and count to the number 5. 

Letra Pp y Número 5

Los estudiantes están trabajando en reconocer y escribir la letra Pp. Los estudiantes también están aprendiendo a reconocer y contar hasta el número 5.

1,2,3 Buckle My Shoe 

Students were to match the rhyme with the numbers. One group were to repeat the rhyme, another group was to put the 2 numbers with the rhyming words, and another group was suppose to find both number and the rhyme. 

Teaching Strategies Gold 

15. Demonstrates phonological awareness a. Notices and discriminates rhyme

20. Uses number concepts and operations a. Counts b. Quantifies c. Connects numerals with their quantities

1,2,3 abrocha mi zapato

Los estudiantes debían hacer coincidir la rima con los números. Un grupo debía repetir la rima, otro grupo debía poner los 2 números con las palabras que riman, y se suponía que otro grupo debía encontrar tanto el número como la rima.

Estrategias de enseñanza Gold

15. Demuestra conciencia fonológica a. Nota y discrimina la rima

20. Usa conceptos y operaciones numéricas a. Cuenta b. Cuantifica c. Conecta números con sus cantidades




Humpty Dumpty 

Students were to work together on building a wall so Humpty would not fall and break. 

Teaching Strategies Gold 

3. Participates cooperatively and constructively in group situations a. Balances needs and rights of self and others b. Solves social problems 

Humpty Dumpty

Los estudiantes debían trabajar juntos en la construcción de una pared para que Humpty no se cayera y se rompiera.

Estrategias de enseñanza Gold

3. Participa de manera cooperativa y constructiva en situaciones grupales a. Equilibra las necesidades y los derechos propios y ajenos b. Resuelve problemas sociales













Mary Wore a Red Dress 

Students were to draw their body and the clothes they would on Thursday.  This is great review on Mat Man and how to draw their bodies. 

Teaching Strategies Gold 

7. Demonstrates fine-motor strength and coordination a. Uses fingers and hands b. Uses writing and drawing tools

María llevaba un vestido rojo

Los estudiantes debían dibujar su cuerpo y la ropa que harían el jueves. Esta es una gran reseña sobre Mat Man y cómo dibujar sus cuerpos.

Estrategias de enseñanza Gold

7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación a. Usa los dedos y las manos b. Utiliza herramientas de escritura y dibujo.





Review of the Rules 

Students reviewed the routines and rules of the since we had a relaxing Christmas Break. Even the teachers are reviewing :) 

Revisión de las reglas

Los estudiantes repasaron las rutinas y reglas del ya que tuvimos unas relajantes vacaciones de Navidad. Incluso los profesores están revisando :)

Comments

Popular posts from this blog

Gingerbread Man

Happy Halloween!!!

Sign Project Week 2