Last Week for Building Projects

 Make a Pattern

Students were to finish the pattern and then create their own pattern. This was kept for GOLDS assessments. 
Teaching Strategies GOLD 
23. Demonstrates knowledge of patterns

Hacer un patrón
Los estudiantes debían terminar el patrón y luego crear su propio patrón. Esto se mantuvo para las evaluaciones GOLDS.
Estrategias de enseñanza ORO
23. Demuestra conocimiento de patrones





Sort Buildings 
Students were to sort the buildings by color, shape, and details with their groups. 
Teaching Strategies Gold 
22. Compares and measures

Ordenar edificios
Los estudiantes debían clasificar los edificios por color, forma y detalles con sus grupos.
Estrategias de enseñanza Gold
22. Compara y mide



Letter Ww and Number 12 
Students are learning how to recognize, write, and say the sound of the letter Ww.
Students also learned about a Pentagon Shape- Try to find all these things around your house or neighborhood :) 
Teaching Strategies Gold 
16. Demonstrates knowledge of the alphabet a. Identifies and names letters b. Uses letter–sound knowledge
20. Uses number concepts and operations
Letra Ww y número 12
Los estudiantes están aprendiendo a reconocer, escribir y decir el sonido de la letra Ww.
Los estudiantes también aprendieron sobre la forma del Pentágono. Intente encontrar todas estas cosas en su casa o vecindario :)
Estrategias de enseñanza Gold
16. Demuestra conocimiento del alfabeto a. Identifica y nombra letras b. Utiliza el conocimiento de las letras y los sonidos
20. Utiliza conceptos y operaciones numéricas












What do you NOW know about Buildings? 
Students have learned so much throughout the Building Project- types of buildings, names of tools, workers on a construction site, and more. I asked students what they now know about buildings. :) 
Teaching Strategies Gold 
12. Remembers and connects experiences a. Recognizes and recalls

¿Qué sabe AHORA acerca de los edificios?
Los estudiantes han aprendido mucho a lo largo del Proyecto de construcción: tipos de edificios, nombres de herramientas, trabajadores en un sitio de construcción y más. Les pregunté a los estudiantes qué saben ahora sobre los edificios. :)
Estrategias de enseñanza Gold
12. Recuerda y conecta experiencias a. Reconoce y recuerda




Assessments 
I have started assessing students for the Spring GOLDS assessments- I will share the results with parents at the end of the school year during Home Visits. 
Evaluaciones
Comencé a evaluar a los estudiantes para las evaluaciones de Spring GOLDS. Compartiré los resultados con los padres al final del año escolar durante las visitas domiciliarias.
 

Comments

Popular posts from this blog

Building Project- Week 1

Gingerbread Man

Plant Unit- Week 1 (Plant Expert)