Hatching Chicks! Last Week

 Happy Birthday!!! 

This friends turned 5 this week! We love you so much! 

¡¡¡Feliz cumpleaños!!!

¡Estos amigos cumplieron 5 años esta semana! ¡Te queremos tanto!







Letter Zz and number 5 

Students have now learned all the letters!!! Z was the last letter for them to learn. Practice recognizing all the letters and saying sounds at home- I will be assessing them soon on what they now know about letters. 

Students have also learned  how to recognize, write, and count out 5 objects. Practice these skills at home.

Teaching Strategies Gold 

7. Demonstrates fine-motor strength and coordination a. Uses fingers and hands b. Uses writing and drawing tools

16. Demonstrates knowledge of the alphabet a. Identifies and names letters b. Uses letter–sound knowledge

20. Uses number concepts and operations a. Counts b. Quantifies c. Connects numerals with their quantities

Letra Zz y número 5

¡Los estudiantes ya han aprendido todas las letras! Z fue la última letra que pudieron aprender. Practique reconocer todas las letras y decir sonidos en casa; pronto los evaluaré sobre lo que ahora saben sobre las letras.

Los estudiantes también han aprendido a reconocer, escribir y contar 5 objetos. Practique estas habilidades en casa.

Estrategias de enseñanza Gold

7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación a. Usa los dedos y las manos b. Utiliza herramientas de escritura y dibujo.

16. Demuestra conocimiento del alfabeto a. Identifica y nombra letras b. Utiliza el conocimiento de los sonidos de las letras

20. Usa conceptos y operaciones numéricas a. Cuenta b. Cuantifica c. Conecta números con sus cantidades





CHICKS! 

On Monday we had 17 chicks and 5 hatching! Students were so exciting! We had a count down to when they  would start hatching! We are so blessed. 

¡POLLUELAS!

¡El lunes tuvimos 17 polluelos y 5 salieron del cascarón! ¡Los estudiantes fueron tan emocionantes! ¡Teníamos una cuenta regresiva hasta cuándo comenzarían a nacer! Somos tan bendecidos. 



























Journaling 

Students reflected on their chicken project- they were to draw something that they remembered about the Chicken Project. They have great memories! 

Teaching Strategies Gold 

19. Demonstrates emergent writing skills a. Writes name b. Writes to convey meaning

Llevar un diario

Los estudiantes reflexionaron sobre su proyecto de pollo: debían dibujar algo que recordaran sobre el Proyecto de pollo. ¡Tienen grandes recuerdos!

Estrategias de enseñanza Gold

19. Demuestra habilidades emergentes de escritura a. Escribe el nombre b. Escribe para transmitir significado















Parts of a Chicken 

Students learned the parts of a chicken. Some students wrote the parts of a chicken down on paper and other students looked at the parts and then colored them. 

What do you NOW know about Chickens. 

Students reviewed everything they have learned. Students then told Mrs. Jarecki what they have learned and she wrote it down. Students remembered a TON! 

Teaching Strategies Gold 

25. Demonstrates knowledge of the characteristics of living things

 9. Uses language to express thoughts and needs a. Uses an expanding expressive vocabulary b. Speaks clearly c. Uses conventional grammar d. Tells about another time or place 10. Uses appropriate conversational and other communication skills

Partes de un pollo

Los estudiantes aprendieron las partes de un pollo. Algunos estudiantes escribieron las partes de un pollo en papel y otros estudiantes observaron las partes y luego las colorearon.

¿Qué sabes AHORA acerca de los pollos?

Los estudiantes repasaron todo lo que habían aprendido. Luego, los estudiantes le dijeron a la Sra. Jarecki lo que habían aprendido y ella lo anotó. ¡Los estudiantes recordaron una TONELADA!

Estrategias de enseñanza Gold

25. Demuestra conocimiento de las características de los seres vivos.

  9. Usa el lenguaje para expresar pensamientos y necesidades a. Usa un vocabulario expresivo en expansión b. Habla con claridad c. Usa gramática convencional d. Habla de otro momento o lugar 10. Utiliza habilidades apropiadas de conversación y comunicación.




100th Day of School 

On Monday (March 22nd), Preschoolers had their 100th Day of school! YAY! 

Students made a 100th Day Book- This was kept to go in their portfolio. Students also had their picture taken that aged them. 

Teaching Strategies Gold 

19. Demonstrates emergent writing skills a. Writes name b. Writes to convey meaning

100º día de clases

¡El lunes (22 de marzo), los niños en edad preescolar tuvieron su 100º día de clases! ¡HURRA!

Los estudiantes hicieron un Libro de los 100 días. Esto se mantuvo en su carpeta de trabajos. Los estudiantes también se tomaron una foto que los envejeció.

Estrategias de enseñanza Gold

19. Demuestra habilidades emergentes de escritura a. Escribe el nombre b. Escribe para transmitir significado 







































Comments

Popular posts from this blog

Gingerbread Man

Happy Halloween!!!

Sign Project Week 2