Week of the Young Child

 Dress Up Days 

Monday

What do you want to be when you grow up? 

Días de disfraces

lunes

Que quieres ser cuando seas grande?




Tuesday 

PJ Day

martes

Día de PJ

Wednesday 

Mismatch Day 

miércoles

Día de desajuste






Thursday

Vikings Week  

jueves

Semana de los vikingos






Monday- Make a Snack 

Students were to make their own snack. They took a graham crackers and smear peanut butter on it. Then students took pretzels and made the first letter of their name. Check them out. 

Teaching Strategies Gold

7. Demonstrates fine-motor strength and coordination

16. Demonstrates knowledge of the alphabet

Lunes: haz un bocadillo

Los estudiantes debían hacer su propia merienda. Tomaron unas galletas Graham y untaron mantequilla de maní. Luego, los estudiantes tomaron pretzels e hicieron la primera letra de su nombre. Échales un vistazo.

Estrategias de enseñanza Gold

7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación.

16. Demuestra conocimiento del alfabeto.











Tuesday- Big Kid Readers 

The 5th and 6th Grade came into the room to read to the preschoolers. What a fun time for students to get to know the big kid in the building. The Big Kids were great readers! 

Teaching Strategies Gold

18. Comprehends and responds to books and other texts

17. Demonstrates knowledge of print and its uses

Lunes: haz un bocadillo

Los estudiantes debían hacer su propia merienda. Tomaron unas galletas Graham y untaron mantequilla de maní. Luego, los estudiantes tomaron pretzels e hicieron la primera letra de su nombre. Échales un vistazo.

Estrategias de enseñanza Gold

7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación.

16. Demuestra conocimiento del alfabeto.

































 





Wednesday- 3D Art 

Students made 3D Art to go on the walls. They cut out shapes and lines and then figured out how to place them on the paper so it looked like they were jumping off the paper.

Teaching Strategies Gold

33. Explores the visual arts

7. Demonstrates fine-motor strength and coordination 


Miércoles- Arte 3D

Los estudiantes hicieron arte 3D para colgar en las paredes. Cortaron formas y líneas y luego descubrieron cómo colocarlas en el papel para que pareciera que estaban saltando del papel.

Estrategias de enseñanza Gold

33. Explora las artes visuales

7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación

Thursday- What do you LOVE about school? 

Mrs. Jarecki traced student's hands, students wrote their name on their hand, and Mrs. Jarecki wrote down  why they LOVE Platte Center School. Then we put our art in the Teacher Work room. 

Teaching Strategies Gold 

9. Uses language to express thoughts and needs

19. Demonstrates emergent writing skills 

a. Writes name

Jueves- ¿Qué te ENCANTA de la escuela?

La Sra. Jarecki trazó las manos de los estudiantes, los estudiantes escribieron su nombre en sus manos y la Sra. Jarecki escribió por qué AMAN la Escuela Platte Center. Luego colocamos nuestro arte en la sala de trabajo del maestro.

Estrategias de enseñanza Gold

9. Utiliza el lenguaje para expresar pensamientos y necesidades.

19. Demuestra habilidades emergentes de escritura.

una. Escribe el nombre




Handwriting 

Students are reviewing all the letters and sounds that they now know. Student also are working on writing the number 8 and finding 8 objects. 

Teaching Strategies Gold 

20. Uses number concepts and operations a. Counts


Escritura

Los estudiantes están repasando todas las letras y sonidos que ahora conocen. El estudiante también está trabajando en escribir el número 8 y encontrar 8 objetos.

Comments

Popular posts from this blog

Plants- last week

Last Week of Apples

Plant Unit- Week 2