Week of the Young Child
Dress Up Days
Monday
What do you want to be when you grow up?
Días de disfraces
lunes
Que quieres ser cuando seas grande?
Tuesday
PJ Day
martes
Día de PJ
Wednesday
Mismatch Day
miércoles
Día de desajuste
Thursday
Vikings Week
jueves
Semana de los vikingos
Monday- Make a Snack
Students were to make their own snack. They took a graham crackers and smear peanut butter on it. Then students took pretzels and made the first letter of their name. Check them out.
Teaching Strategies Gold
7. Demonstrates fine-motor strength and coordination
16. Demonstrates knowledge of the alphabet
Lunes: haz un bocadillo
Los estudiantes debían hacer su propia merienda. Tomaron unas galletas Graham y untaron mantequilla de maní. Luego, los estudiantes tomaron pretzels e hicieron la primera letra de su nombre. Échales un vistazo.
Estrategias de enseñanza Gold
7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación.
16. Demuestra conocimiento del alfabeto.
Tuesday- Big Kid Readers
The 5th and 6th Grade came into the room to read to the preschoolers. What a fun time for students to get to know the big kid in the building. The Big Kids were great readers!
Teaching Strategies Gold
18. Comprehends and responds to books and other texts
17. Demonstrates knowledge of print and its uses
Lunes: haz un bocadillo
Los estudiantes debían hacer su propia merienda. Tomaron unas galletas Graham y untaron mantequilla de maní. Luego, los estudiantes tomaron pretzels e hicieron la primera letra de su nombre. Échales un vistazo.
Estrategias de enseñanza Gold
7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación.
16. Demuestra conocimiento del alfabeto.
Wednesday- 3D Art
Students made 3D Art to go on the walls. They cut out shapes and lines and then figured out how to place them on the paper so it looked like they were jumping off the paper.
Teaching Strategies Gold
33. Explores the visual arts
7. Demonstrates fine-motor strength and coordination
Miércoles- Arte 3D
Los estudiantes hicieron arte 3D para colgar en las paredes. Cortaron formas y líneas y luego descubrieron cómo colocarlas en el papel para que pareciera que estaban saltando del papel.
Estrategias de enseñanza Gold
33. Explora las artes visuales
7. Demuestra fuerza motora fina y coordinación
Thursday- What do you LOVE about school?
Mrs. Jarecki traced student's hands, students wrote their name on their hand, and Mrs. Jarecki wrote down why they LOVE Platte Center School. Then we put our art in the Teacher Work room.
Teaching Strategies Gold
9. Uses language to express thoughts and needs
19. Demonstrates emergent writing skills
a. Writes name
Jueves- ¿Qué te ENCANTA de la escuela?
La Sra. Jarecki trazó las manos de los estudiantes, los estudiantes escribieron su nombre en sus manos y la Sra. Jarecki escribió por qué AMAN la Escuela Platte Center. Luego colocamos nuestro arte en la sala de trabajo del maestro.
Estrategias de enseñanza Gold
9. Utiliza el lenguaje para expresar pensamientos y necesidades.
19. Demuestra habilidades emergentes de escritura.
una. Escribe el nombre
Handwriting
Students are reviewing all the letters and sounds that they now know. Student also are working on writing the number 8 and finding 8 objects.
Teaching Strategies Gold
20. Uses number concepts and operations a. Counts
Escritura
Los estudiantes están repasando todas las letras y sonidos que ahora conocen. El estudiante también está trabajando en escribir el número 8 y encontrar 8 objetos.
Comments
Post a Comment